söndag 30 september 2012

Helgmys

Varje morgon vaknar jag och undrar hur det kommer att kännas denna dagen. Värre, bättre, samma? De dagar jag inte gråter blir fler och fler, och jag kan styra det lite bättre, men sorgen och förlusten kan bara komma över mig, och det känns som ett knytnävsslag i magen varje gång.

Jag behöver omge mig med människor som jag älskar och denna helgen har jag gjort precis just det! Jag har träffat båda mina systrar och deras (vardera) 3 barn, min svåger med sina 3 godingar, och igår hade vi goda, underbara vänner på middag. Många skratt och lite allvar i en bra kombination!

Idag har jag funderat jättemycket över att jag inte ska lägga energi på fel saker, jag kan känna hur duktig jag är på det. Jag prioriterar inte alltid som jag egentligen vill, jag vill att alla ska tycka om mig och det är bara så att alla kan inte göra det. Det är inte meningen heller, men man kan behandla varandra med respekt. Och kärlek. Viktigt. Mycket kärlek. Livet blir roligare, lättare och skönare att leva då.. <3



















1 kommentar: