söndag 26 augusti 2012

Bonustankar

Jag har en bonusdotter, Malin, som fyller 20 år om några veckor. Malin är en klok tjej som ärvt sin pappas ödmjuka och sociala sätt, hon är en funderare och en känslomänniska och jag älskar henne väldigt mycket.
Häromdagen satt vi och pratade och kom in på ämnet om Philippas existens om Wilmer varit vid liv. Jag frågade om hon någonsin tänkte så, att vår lilla P kanske inte funnits om Wille fortfarande gjort det. Svaret jag fick gjorde att tårarna kom och jag insåg återigen hennes likheter med sin pappa.
Hon svarade "jag har tänkt så, men gör det inte längre utan jag har kommit fram till att vi har fått det bästa av allt. Vi hade Wilmer även om det bara var en kort tid, och nu har vi fått Philippa. Vi har dem båda två på olika sätt, vi har fått det bästa av allt." Och så är det ju, vi har det bästa, vi har Philippa och vi fick uppleva Wilmer. Jag vill inte vara utan någon av dem och på ett sätt behöver jag ju inte det..
Så ung och så otroligt klok, min Malin.



2 kommentarer: