lördag 5 januari 2013

8 år...

För åtta år sedan fick jag den största gåvan man som människa kan få, jag fick mitt första barn. Min stora, fina prins fyller åtta år idag. Åtta år, en evighet och en snabb minut..
Elliott förgyller mina dagar, han hjälper mig att härda ut och han ger mig en mening med mitt liv. Han är en stor anledning till att jag går upp på morgonen och en stor anledning till att jag över huvud taget finns kvar här.
Min ena son, min underbara pojke. För åtta år sedan låg jag på avdelning 44 på Lunds sjukhus med ett nyfött litet knyte i min famn, totalt ovetande om vad som skulle komma, vilka känslor han skulle väcka i mig och vilken resa jag hade framför mig. Det jag kände då var den enorma kärleken till ett barn, ett nyfött litet barn, en kärlek som fick mig att tappa andan. Och den kärleken känner jag fortfarande, varje dag.


Det finns ingen som kan göra mig så glad, så varm i hjärtat, så stolt och lycklig som Elliott kan. Det finns heller ingen som kan reta upp mig som han kan, men å andra sidan finns det ingen som blir så snabbt förlåten som han.. Ingens kramar värmer som hans och när han säger "mamma, jag älskar dig", så smälter jag.. Han har mitt hjärta i sin hand och jag är så svag för honom. Älskade unge..

Grattis, fina, underbara du. Din mamma älskar dig oändligt! <3

2 kommentarer:

  1. Tror den översta bilden är ganska nytagen? Vilken snygging!

    SvaraRadera
  2. Grattis i efterskott fina kloka Elliott!

    Så vackert skrivit så mina ögon tåras. Precis så där är kärleken till ett barn.

    Kram & Kärlek

    SvaraRadera