fredag 22 april 2011

När allting förändras..

Vad gör man när livet slås i spillror, när ens hjärta krossas och ingenting, absolut ingenting blir sig likt igen? Vi förlorade vår Wilmer för exakt 1 vecka sedan idag. För exakt 1 vecka sedan hade jag hjälpt honnom med skor och sin nya jacka, som han var så oerhört stolt över. "Spring och visa Elliott din jacka", sa jag, och det gjorde han . "Gacka, gacka, skooo.." En timme senare känns det som att jag inte kan, vill eller orkar andas.. Han drunknade, i en fasansfull mardröm, jag släppte honom med blicken i 1 minut, vi hade samma rutiner den morgonen som alla andra mornar, men just för 1 vecka sedan gjorde han lite annorlunda och det resulterade i att att alla föräldrars värsta mardröm besannades och det är den mardrömmen vi lever i nu.
Egentligen orkar jag inte och vill inte leva vidare. Samtidigt som jag vill, för min Elliott, min Malin, min Joakim och min älskade, älskade, fina man..
Det finns 2 saker som jag försöker låta tanken grabba tag i  när jag känner att jag bara sjunker och ångesten och sorgen tar andan ur mej, för det gör den väldigt ofta.

1. Han led inte, han hade inte ont och läkaren säger att han hann inte ens fundera på vad som hände innan han förlorade medvetandet.
2. Han har det bra. Var Wilmer än är så har han det bra, jag känner det så starkt och jag känner ett lugn när jag tänker på honom och var han befinner sig nu.

Jag kommer aldrig mer att vara rädd för någonting, allra minst för att dö. Då får jag ju träffa honom igen. Just nu önskar jag att åren går fort, fort, fort, samtidigt som jag inte vill slösa bort den värdefulla tid vi har här.

Han fattas oss, och det är en smärta som är fysisk.

Du fattas mig, älskade lille Wille, min lilla skorpa och mitt lyckopiller....

5 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag är Kristinas kusin och jag har fått veta vad som har hänt och jag vill skicka er massa kramar och omtanke i detta svåra... /Katta

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Vad skriver man till någon som har förlorat ett barn? Alla ord känns futtiga.

    Jag kan inte släppa er i tanken. För det är, precis som du skriver, varje förälders mardröm - att något ska hända ens barn.

    Det finns inga ord, inga alls. Inget som jag kan skriva som får dig att må bättre.

    Men jag tänker ofta på er. Ofta.

    Stor varm kram

    SvaraRadera
  3. Kära vän! Vad fint och flödande du skriver! Och vad starkt av dig att dela med dig av det svåra! Jag tänker på dig hela tiden och kramar Saga extra hårt flera gånger om dagen! Jag hoppas att jag får träffa dig snart. Vill då bara ge dig en kram och prata en stund, om du orkar!
    Skickar massor av ljus och kärlek inför morgondagen. Ett ljus tänds klockan 11. Kramar!!

    SvaraRadera
  4. Hej! Jag är Yvettes kompis och kollega och jag vill bara beklaga sorgen och det fruktansvärda som har drabbat dig och din familj.
    Mycket fint skrivet här på bloggen och jag vet att er lille son ska begravas idag. Tänker på er!
    Styrkekramar från Charlotta

    SvaraRadera