onsdag 12 oktober 2011

Vi ska ses igen..

På Wilmers begravning sjöng min brors flickvän en jättefin sång som vi valt ut, en sång som jag själv sjungit på några begravningar. En sång som har en text som går rakt in i hjärtat och som stämmer så bra..

"Livet kan vara vackert som en sommardag
där himlen är fri från varje moln
Men plötsligt, som en blixt ifrån en himmel klar
det känns en iskall vind

Alla har vi haft någon som vi hållit av
som varit en del av våra liv
Men den som var vår älskade, vår bäste vän
finns inte längre kvar

Jag har en tro, som ger mig tröst och styrka
att vi ska ses igen, när tiden tagit slut
Trots att skiljas var så svårt
så vet jag att du lever i ett ljus
I det hemmet som vi kallar faderns hus"

Vi ses igen, och idag hoppas jag att det går fort tills den dagen kommer då jag får ta dej i min famn igen, krama dej och pussa dej... <3



6 kommentarer:

  1. Puh.....suck.....snyft.....

    Varma kramar till er alla!!!

    SvaraRadera
  2. Så ofta när jag tänker på er och Wille så tänker jag även på en strof från en sång som jag tycker stämmer så bra. "En ängel flög förbi mot himmelen så fri men han lämnade sitt leende på vår jord"
    Idag kändes det verkligen så när solen bröt igenom regnet, det var något speciellt med det vädret. Regndropparna var så små och lätta som smekningar samtidigt som solen värmde ansiktet. Då, då tänkte jag på er solstråle.
    Kram & kärlek

    SvaraRadera
  3. Vackert... går rakt in i själen <3

    SvaraRadera
  4. LJUSET INOM DIG (Text/Musik: Linda Almö)
    - En ängels sång till sin mamma

    Mamma, min mamma
    se vad jag kan
    jag kan nu gå
    och jag hoppar lite grand
    för mina vingar de bär mig
    varthän jag än vill
    Flyger dit där du är
    och följer ditt liv

    Fast du inte ser mig
    så är jag alltid där
    någonstans runt om dig
    i universums stora sfär
    För jag färdas över ängar
    bärs upp av en vind
    tittar till dig och flyger ner
    och ger en puss på din kind

    Jag samlar dina tårar
    och fyller på vår brunn
    vars vatten blir till regn
    som landar på din mun
    och tränger in i din själ
    för att läka de sår
    som gör så ont av saknaden
    av att du inte får

    ha mig intill dig
    närhelst du än vill
    ge mig all världens kramar,
    vad jag än vill och lite till
    För du vill visa din kärlek
    ge mig allt så fint
    men mamma, din kärlek
    känns från jorden o ända hit

    Jag säger stolt till de andra
    små änglar som är här
    Titta - det är min mamma!
    och hon håller mig så kär
    Jag lyser utav stolhet
    som blir till stjärnans ljus
    som du ser om natten
    när det släckts i varje hus

    För jag är den stjärna
    som lyser stark och klar
    Jag är ljuset inom dig
    som alltid stannar kvar


    //C

    SvaraRadera
  5. Har läst din blogg ett par timmar nu, fast jag borde sova.Mén våran lillebror ropar på oss ,som alltid, en gång i halvtimmam, så sova kan jag inte ändå. Har funderat länge, länge på hur man formulerar en varm tanke, ett medmänskligt ord, en känsla av att jag på något sätt känner med er fast jag inte känner er så bra.Kom sedan på att det kanske är precis det jag inte ska fundera på , utan bara göra-skicka en varm tanke! E brukar krama, och bära runt på våran lillebror en stund när vi ses på skolgården.En lillebror som vi fått låna och som finns till för fler än oss.
    Stor kram Ulrika

    SvaraRadera
  6. Vilken otroligt vacker text i "Ljuset inom dig". Tårarna bara rinner...

    SvaraRadera