onsdag 22 juni 2011

Dyrköpta lärdomar..

Min Wilmer blev 1 år och 7 månader gammal, men det är få personer i världen som har lärt mig så mycket som han gjorde och framför allt, har gjort, sedan den 15/4 2011.
Han har lärt mig att ta vara på varje dag, att leva varje sekund och varje minut, för livet kan förändras på ett ögonblick.
Han har lärt mig att uppskatta allt det fina jag har omkring mig, alla människor och all kärlek som finns runt oss hela tiden.
Han har lärt mig att inte ta någonting för givet, att inte hänga upp mig på småsaker och att se kärlek först.
Han har lärt mig att jag duger precis som jag är, att inte fixera mig vid vikt och utseende.
Han har lärt mig att ytan är det minst viktiga, att om man skrapar lite på den så hittar man så mycket fint och så mycket djup och vackra egenskaper hos så många.
Han har lärt mig att världen är, trots allt, en plats som är byggd av kärlek, och ju mer kärlek man ger, desto mer får man, det är faktiskt så.
Vem mer känner jag som har lärt mig så mycket på så kort tid?

Allt detta har han lärt mig, min underbara lilla prins. Allt detta och mycket mer. Jag skulle kunna känna ilska, hat och bitterhet men jag vägrar. Jag har bestämt mig för att leva, och jag vill leva resten av mitt liv i kärlek, annars är det inte lönt. Då är det ingen mening med att finnas kvar, och jag vill ju vara kvar.
Jag vill vara kvar så länge jag får, och när det är min tur att bli en ängel, som jag hoppas att jag blir, då ser jag fram emot att få krama och pussa min älskade lilla unge igen...


3 kommentarer:

  1. Härligt att läsa, sorgligt men samtidigt gott att läsa att du kan "se" vad Wilmers öde har fört med sig för dig!!! Verkligen dyrköpt och inte värt sitt pris men ändå! Vet du Katarina, jag tycker att detta är starkt att kunna se! Att se en lärdom, men jag förstår samtidigt att du har inget annat val än att leta efter dem, synliggöra dem och få hålla fast vid dem! BRA JOBBAT!!!!
    Många kramar Linda & Pärlan

    SvaraRadera
  2. Håller med "förste talare"!!!!!Du kämpar på, på ett helt fantastiskt vis trots att man så klart förstår att de är mycket tungt o du verkligen gör allt för o hålla näsan ovanför ytan!!!!Beundransvärt..Tror Wilmer är mycket stolt över sin fina mamma!Vilken mamma/förälder kan förmedla så mycket positiv engeri!!!
    Tack för du delar med dig att ditt/ert liv..de känns så viktigt att vi har fått ta del av detta för o uppskatta våra små..Man tycker sig ha problem o man är trött på deras bråkande o tjatande men hallå vi har ju dom,,viktigt att stanna upp o reflektera o faktiskt uppskatta våra små..De är så skört o de är så lätt att glömma de..Man lever som om man skulle vara här för alltid men medans vi faktiskt bara är på en gennomresa o borde tänka på att varje dag kan vara vår sista här..Tack för att du finns!!!/Monica

    SvaraRadera
  3. Finaste Ina, du säger att du inte tycker du är stark men har du läst vad du skriver? Jag vill så gärna att du ska förstå varför vi andra tycker att du är stark.
    "Jag skulle kunna känna ilska, hat och bitterhet men jag vägrar. Jag har bestämt mig för att leva, och jag vill leva resten av mitt liv i kärlek, annars är det inte lönt." Skriver man så vackert, levande och äkta så är man stark. Stark nog att göra valet, stark nog att se ngt positivt i det svarta, stark nog att våga vara svag!
    Finaste Ina, om du bara visste vilken fantastisk människa du är!
    Kram & Kärlek

    SvaraRadera