onsdag 1 juni 2011

Student

Idag tar min mans dotter, min bonusdotter, studenten. En fantastisk dag, vädret är perfekt, förväntningarna höga och glädjen stor hos de blivande studenterna.
Jag skäms över min oförmåga att vara glad. Självklart gläds jag för Malins skull, men udden är borta i allt, speciellt glädjen. Idag skulle ju Wilmer varit med, firat sin storasyster som han älskade så mycket, han skulle varit med och delat denna speciella dag. Omständigheterna gör att jag har svårt att känna allt jag borde känna, glädje och lycka, och då mår jag ännu sämre eftersom det känns som att det går ut över min älskade Malin.  Så om du läser detta Malin: jag älskar dig, är oändligt stolt över dig och för att jag får vara en del i ditt liv. Wilmer är med dig idag, och han älskar dig, det vet du...


Hjärtat i mitten är Wilmer, och de andra är jag, din pappa, Elliott och Joakim. Vi älskar dig.



3 kommentarer:

  1. Skäms inte för dina känslor!!Inte konstigt att udden är borta..ni genomgår djup sorg o allt är en stor tragedi..ge allt tid,tillåt dig känna de du gör utan skam...Du kämpar på så tapert o du är beundransvärd....KRAMAR Monica

    SvaraRadera
  2. Det fantastiska med ens val av hur man vill leva sitt liv är när man väljer att tillåta sig att vara ärlig! Först när man är ärlig kan ens upplevelser och känslor bli äkta! Er Malin sörjer oxå, hon förstår, du är ärlig och just nu ser livet ut såhär för er alla! Men som du skriver, vilket är viktigast av allt, kärleken är oförändrad! Njut av det du kan idag!
    Många kramar till er alla och allt gott till er,
    Linda & Pärlan

    SvaraRadera
  3. Om du var dag tänker att " här skulle han ha varit med " Eller han får inte uppleva detta. Då måste du tillslut känna dig så nere att det inte går längre. Var glad istället för att du har så många andra runt omkring dig. Att du inte står ensam kvar... Du är en stark person, men att tänka på det förflutna kommer nog tära dig mer än vad en framtid utan din prins kommer att göra.

    SvaraRadera