söndag 21 augusti 2011

Mera kärlek..

Jag kan inte få nog av att poängtera betydelsen av kärlek till varandra. Tänk så mycket lättare livet varit om vi kunde visa mer av den varan. För mig är det en lyx att omges av människor som verkligen bryr sig, som är omtänksamma och som vill väl. Igår var en sådan kväll, då vi omgavs av människor med kärlek. Kräftskiva i ett nybyggt garage, 30 vuxna och 33 barn, och det var en superkväll. Min energi tar slut efter ett tag, jag orkar inte så länge för sen blir det för jobbigt, fortfarande, men vi var kvar ganska länge och njöt av detta underbara gäng. Även om det blir lite tårar så blir det många glada skratt, och det känns som att både tårarna och skratten gör att vi förs närmre varandra. Alla vill så väl och framför allt, alla visar det.


Det finns många människor som blivit ännu mer betydelsefulla i mitt liv efter den 15/4, här är en av dem. Min svägerska, en person som, tillsammans med sin fine man, vuxit enormt i mina ögon efter olyckan. Så mycket omsorg de visat oss, så  mycket kärlek och välvilja. Det finns som sagt många, K är en av dem. Plus att bilden är så fin!!

Wilmer och hans glittrande ögon finns i mitt hjärta konstant. Det märkliga är, att en liten kille med en sådan livsglöd och kärlek, varför skulle han tas bort från oss? Jag förstår inte, men jag vet att jag kommer att få svaret en dag. Just nu kan jag bara undra, ifrågasätta, gråta och skrika. Det gör så ont, hela, hela tiden. Ändå kan jag säga, att om jag skulle få välja på att att få uppleva de senaste 2 åren igen, eller inte alls, då hade jag gjort det igen, även om det betytt att jag måste gå igenom denna smärta en gång till. För även om jag förlorat honom så har han tillfört så mycket till så många, mitt liv är helt annorlunda, min attityd till livet och mina värderingar. Och kärleken till min lille kille med de glittrande ögonen kommer att vara för evigt...



Mina fina killar med vår fina M!!


1 kommentar:

  1. Bättre att ha älskat och mist än att aldrig ha älskat och fått uppleva den enorma källa till glädje!
    Styrkekramar till er alla från Linda

    SvaraRadera