söndag 22 maj 2011

Angels

Under de 5 gångna veckorna har vi fått så mycket värme och omtänksamhet i form av sms, telefonsamtal, kort, blommor, presenter, mat, mm. Allting, varenda litet sms och varenda kort värmer, vi läser och vi gråter och vi är tacksamma varje dag och minut över att omges av alla fantastiska människor. Jag vill egentligen inte peka ut något särskilt för allting är och har varit så otroligt betydelsefullt och är fortfarande, men igår fick jag en liten, vackert inslagen ask tillsammans med ett brev av en väninna. Jag måste dela med mig av detta, för det är så otroligt fint...


I paketet låg detta halsband, och jag citerar från det medföljande brevet :

 "Detta smycke symboliserar dig och Wilmer för mig. Det ni står för. Runt din hals kommer det bli ännu vackrare, då har ni en historia och en framtid tillsammans.
Wilmer är idag en liten bedårande ängel. Smycket har formen av änglavingar, och är döpt till Angels av Efva Attling, men jag kan också se att det har formen av ett hjärta. Ett hjärta som brustit. Det har skurits upp, gått itu och delats men är inte helt av. Det är fortfarande sammanlänkat av KÄRLEK. Kärlek som du, Wilmer och hela din fina familj äger och har. Så länge kärleken finns kommer inte hjärtat gå helt sönder.
Ditt hjärta kommer alltid vara brustet och sakna en bit, men det kommer samtidigt vara det vackraste och största av alla, med rum för massor av KÄRLEK..."

Brevet var längre än så, ett fantastiskt  brev, och just den citerade biten är så otroligt fint skriven... Jag kunde inte ringa och tacka i går, för jag grät bara jag tittade på det fina halsbandet, men nu bär jag det runt min hals och kommer alltid att bära orden från brevet i mitt hjärta... Tack, fina A för en fantastisk gåva. Jag bär det med glädje och med stolthet, en stolthet över att vara Wilmers mamma och en glädje över att ha så underbara vänner.



3 kommentarer:

  1. Camilla Wennerholmmåndag, 23 maj, 2011

    Så otroligt fint!!! Det är så härligt att höra att ni är omgivna av så många goa människor!!!
    Tänker på er massor Katarina<3<3<3

    SvaraRadera
  2. Vill verkligen säga detsamma som Camilla. Som medmänniska är det väldigt värmande att veta ni har många omkring er som bryr sig. Jag hoppas innerligt att dom kommer finnas kvar för er hela tiden. Dom verkar vara otroligt fina människor (lika fina som ni) Halsbandet så fint!
    Många kramar med styrka till er och alla era fina vänner som bryr sig.

    /Malin

    SvaraRadera
  3. En väldigt fin vän =)

    Tänker på er, er familj/släkt och era vänner och som det verkar finns det många av dessa. Det är en trygg känsla för oss avlägsna bekanta som inte kan ge er densamma kärlek.

    Men vi finns här och tänker på er varje dag!
    KRAM Johanna med familj

    SvaraRadera