tisdag 3 maj 2011

Jag fick låna en ängel...

Jag fick ett meddelande av en tjej idag som jag inte känner, en kund för längesedan. Hon satte ord på mina tankar på pricken, hon har gett mig en extra styrka i det hon skrev. Jag citerar en del av det:

" Jag tror att härnere på jorden finns det människor och änglar. Änglarna kommer till oss med en mening att tillföra något.. Alla barn tillför självklart enormt mycket kärlek, men dessa änglar är lite, lite mer speciella än dom vanliga, deras närhet liksom svetsar sig fast, alla som möter dom berörs av dom. När ett barn går bort lämnas en oerhörd saknad och sorg kvar, men även något annat blir kvar... Andra föräldrar, som tidigare inte "sett" sina underbara barn, bara tagit dom för givet i dagens stressade samhälle, stannar plötsligt upp och börjar tänka, börjar älska på en mycket högre nivå och slutar ta allt för givet..."

Vår Wilmer är och var en ängel. Han har gjort avtryck i alla han mötte, ingen lämnades oberörd av hans soliga sätt och underbara leende... Han är så otroligt, makalöst saknad och älskad och han fick oss att älska varandra lite till. Älskade ängel, tack för att just jag fick låna dig...







6 kommentarer:

  1. Kan inget annat än att hålla med dig Katarina! Wille kommer att vaka över Er och finnas med Er i vått och torrt, det som återstår är bara att lära sig att leva<3
    Massor med kramar Lina

    SvaraRadera
  2. Så sant som du skriver...Er Wilmer har berört så många och nu när han är en ängel har han fått andra, som inte känner er, att stanna upp och uppskatta sina familjer, vänner och barn på ett helt annat sätt och ta vara på varje dag...vi vet inte vad som väntar imorgon.
    Styrkekramar till er!!!

    SvaraRadera
  3. Tänker på er, dagligen.
    Styrka till er.
    Sandra

    SvaraRadera
  4. Åh Katarina, vad jag lider med er....
    Tänker så ofta på er, och allt ni fått gå igenom...
    Du skriver så fantastiskt bra...lova att ta hand om er....
    Många kramar Malin

    SvaraRadera
  5. Det är så sant, så sant!
    Din föredetta kund sätter verkligen ord på situationen!
    Er fina ängel har det bra, där uppe i änglalandet!

    Kram till er alla!

    SvaraRadera
  6. Uppskattar att läsa dina inlägg!

    Beundrar din förmåga att sätta ord på hur du har det just nu!

    När jag läser vad du skriver får jag ny styrka att orka några dagar till i just min mammaroll. För hur det än är så har vi alla vaknat upp lite grann och ser på våra barn med lite mer kärlek och tacksamhet än förut! Vi står ut mer nu med att dom är lite jobbiga och vi har lärt oss att inte ta något/någon för givet...

    Vi vet inget om morgondagen och vad som händer då, men idag kan vi ta vara på varandra och vara rädda om varandra och visa uppskattning till alla vi älskar runtomkring oss.

    Kram Helene (Wilmas mamma från Träffpunkten)

    SvaraRadera