söndag 8 maj 2011

Mitt pussel..

I min värld är det en omöjlig tanke att min Wille har dött förgäves. Även om det är en absurd, helt galen tanke, så måste det nånstans, nångång visa sig en mening med det som hänt oss. Jag tror inte att jag får alla svaren, iallafall inte i detta livet, men jag lägger pussel och jag hittar nya bitar var dag. Mitt pussel innehåller ca 10 miljoner bitar, och jag kan lägga ca 2 bitar varje dag, så det kommer att ta sin tid!
Jag försöker hitta pusselbitar, synliga resultat av Wilmers olycka. Resultat som är positiva, såklart. Det är svårt att förklara hur jag menar, men jag ser ju, trots min sorg, att det kommit vissa saker ur detta som faktiskt är positiva, även om det låter helt knäppt.
Jag får sms, mail och meddelanden varje dag, av vänner och även personer jag inte känner, som berättar om hur de omvärderat sina liv, hur de ser sina barn på ett annat sätt, och slutat ta saker för givet. En pusselbit.
Jag ser hur min familj och mina vänner verkligen visar all den kärlek som vi har till varandra, verkligen visar den både i ord och handling. En pusselbit.
Jag ser hur min mans relation till sin bror stärkts, väldigt mycket. En pusselbit.
Jag känner hur alla problem, eller rättare sagt, de saker som jag tyckt varit ett problem tidigare, inte är ett problem längre, allt går att lösa. En pusselbit.
Jag får meddelanden från okända människor, och även från några jag känner, som berättar om saker de varit eller är med om, gripande berättelser som gör att jag inte känner mig så ensam i min sorg. En pusselbit.

Jag lägger mitt pussel varje dag, hittar enstaka bitar varje dag. Jag kommer aldrig att bli klar, men det spelar ingen roll, för varje pusselbit gör mig en aning, aning starkare. Det hjälper inte mot tomheten, sorgen och den ofantliga, enorma saknaden efter min son som jag bär med mig varje dag, men det stärker mig en aning att tänka såhär.
En liten, underbar, älskad unge kan inte bara ryckas ifrån oss utan att det finns någon form av mening med det, vad det nu än är... Jag kommer att få svar en dag, det är jag säker på. När den dagen kommer och jag står ansikte mot ansikte med Honom däruppe, då kommer jag att kräva svar på varför han tog Wilmer ifrån mig och oss. Till den dagen kommer får Han låna den finaste ängeln av oss, men det är bara ett lån...

Vi ses snart, underbara, fina, älskade ängel!



En liten, liten Wilmer...




5 kommentarer:

  1. Jag saknar ord som kan skänka tröst så jag skickar massa kramar till er alla.
    *kramar om, hårt*
    Kram & Kärlek

    SvaraRadera
  2. Skickar oxå massa kramar o styrka på din/er väg!!
    Tror oxå allt har en mening trots att de känns grymt o vi inte förstår vad el vrf??

    Livet tar oväntade svängar men tror allt är som du beskrivet ett pussel när i bland bitarna inte passar ihopa o nåt händer som får en annan bit att passa---

    Tror att våra dagar är räknade o willes var inte fler änn så här på denna jord..Däremot tillför han massa i himlen där han är nu..Inga tårar ingen sorg där man ser,bara lycka o glädje...

    Sen jag först läste om er så har ni fäst er hos mig..berört mig så mycket!Kan inte riktigt beskriva de men jag har känns sådan sorg i bröstet o tänkte så mycket på detta....

    Kan bara ana hur de är för er.....

    Ta hand om er på bästa vis med vetskapen att ni är bra kärleksfulla föräldrar som gjort allt rätt!!!Kramar Monica

    SvaraRadera
  3. Jag har följt denna blogg sen den dagen det hemska hände..

    Jag har träffat dig några gånger men det e länge sen, tror det är 5 år sen i år. Du gjorde vid mina naglar.

    Jag hörde om den hemska olyckan på radion den fredagen när jag satt o väntade på min son som va på simskolan, o jag fick så ont i mitt hjärta..
    Sen den dagen så känner jag att jag är som en riktig övervakare över mina barn..
    Jag vill veta varje steg dom tar, var dom är, vad dom gör..
    Detta har fått mig till att tänka till en extra gång..

    Många kramar till dig o din familj <3

    SvaraRadera
  4. Jag förstår vad du menar. Tror absolut inte heller att Wilmer dog utan mening el syfte! Men syftet är nog högre än vad vi kan förstå idag. Men en dag kanske? Läste att Gud han kallar hem de bästa tidigt! Då måste Wilmer ha varit en av de absolut bästa!!!Ni kan skatta er lyckliga över att han valde just er som sina föräldrar!
    Många styrkekramar från Linda & Tord Hagström

    SvaraRadera
  5. I all sorg och smärta har du lyckats hitta positiva ljusglimtar, vilket jag tycker är så otroligt starkt... att du kan se att det kommit nått bra ut ur denna tragedi som drabbat er!!! Du skriver så gripande och lyckas sätta ord på saker som är så svåra att förklara, även om det fälls många tårar när jag läser din blogg känner jag också en otrolig postivism...
    Wilmer var en älskad ängel som blev kallad hem...en dag ses ni igen och innan dess är han ju alltid med er, antingen han visar sin närvaro på något vis eller bara finns i era hjärtan!
    Skickar er massor med styrkekramar/ Charlotte T

    SvaraRadera