söndag 18 september 2011

Olika synsätt

Man kan se saker på olika sätt och sättet att se på saker ändras ibland efter dagsformen och hur man mår. Idag är en lite bättre dag, med aningen mer positiva tankar och känslor.
Jag har ofta tänkt på hur det skulle vara om Wilmer aldrig kommit till oss, om vi skulle sluppit gå igenom all denna smärta och allt mörker. Det hade besparat oss en hel del tårar och en massa lidande, saknad och längtan. Tänk om vi bara fått leva vidare, att Wille aldrig blivit till och aldrig funnits? Så mycket ångest och sorg vi aldrig behövt uppleva då..


Men nej, om jag måste välja så hade jag valt det som det är. Om något bett mig välja så hade jag gått igenom det igen. En härlig graviditet, en fin förlossning, en underbar liten bebis som utvecklades så fint, mysiga mammamånader med bland annat lillasyster som hade en liten knodd samtidigt, massor, massor av kärlek, skratt, glädje och underbara stunder med syskonmys, pappamys och mammamys..
Såklart fanns det vaknätter, sömnbrist och allt det där också, men det överskuggas av allt det som var bra. Som det nästan alltid gör...

Jag måste säga att trots denna makalösa, bottenlösa sorg så skulle jag inte tveka. Inte en sekund. Att inte få ha haft Wilmer hos mig måste vara mycket, mycket värre än att ha haft honom och mist honom. Jag har haft honom hos mig, jag har älskat honom villkorslöst, då kan jag aldrig nånsin förlora honom...

2 kommentarer:

  1. Hur är det man säger, bättre att älskat och förlorat än att aldrig ha älskat?

    Jag tycker ni är helt fantastiska som klarar av att fokusera på det positiva. Mina tankar är så ofta hos er.
    Kram och kärlek

    SvaraRadera
  2. Du skriver så fint och mina tårar trillar sakta nerför kinderna! All styrka och energi till dig!

    SvaraRadera