måndag 12 september 2011

Perspektiv

Tänk egentligen vilka vändningar livet tar. Stora saker inträffar, saker som gör att vi måste fatta stora beslut, men även små saker kan vara väldigt avgörande för livets gång.
Att Wilmer försvann var en jättesak och är fortfarande. I förlängningen har han visat mig hur mycket små saker kan betyda, små gester som jag kanske inte sett med så klara ögon eller uppskattat lika mycket tidigare. En kram idag har en helt annan innebörd än förut och ger en helt annan värme. Kanske är det för att jag försöker ge tillbaka allt som jag fått, all kärlek, omtanke och värme som nästan alla visat mig, som jag känner så. När jag kramar någon  idag så gör jag det med känsla och med värme. Jag försöker se alla med "bra" ögon och ge alla en chans, för vem är jag att döma någon annan? Det är inte mitt jobb.


I allt detta så finns det ett bra ord som sammanfattar det hela - KÄRLEK. Mitt favoritord. Detta fotot tog jag i en korsning här i Höör, och varje gång jag stannar vid rött blir jag glad. Det är liksom inte jobbigt att stanna längre, eller hur? Tänk att några tejpbitar kan förvandla något tråkigt och småjobbigt till att man nästan längtar efter att det ska bli rött så man kan stanna och få se det fina hjärtat! Underbart...

2 kommentarer:

  1. Vackra och själfulla ord från en vis kvinna med ett öppet sårat hjärta...Varje dag jag passerar detta trafikljus blir jag också så varm i själen av att mötas av detta kärleksfulla röda ljus. Så fint att veta att det är fler som SER det. Jag önskar dig små små ögonblick av frid i hjärtat denna dag..

    SvaraRadera
  2. Hahaha!! Du har alltså gjort verklighet av vad jag tänkt varenda gång jag kört genom korsningen!
    Att fotografera rödljuset där!
    Jag blev så paff - och full i skratt - när jag såg det första gången!
    Tänk att så lite - kan göra så mycket!!

    SvaraRadera